****

*** امان از دل غافل - حرف خودمونی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن


حرف خودمونی

با اینکه خونه دار بود, براش سخت بود صبح زود بیدار شه . فقط صبحونه آماده میکرد و می خوابید .آخه پسرش مدرسه می ره . شوهرش هم کارمند اداره است وباید زود بره سره کار . گفتم صبحونه . اگه خیلی مفصل میشد نیمرو بود وگرنه نون پنیر.

بعضی روزهام باید بره کلاس البته کلاسش بعد از ظهره کلاس قرآن میره .رو زایی که کلاس میره کمی زودتر بیدار میشه10 تا5/10 دیگه بیداره .

این هفته نمی دونست کلاس تشکیل میشه یا نه . از خواب که بیدار شد, یه زنگ زد موسسه.

آقای سعیدی: الو

زهره خانوم: الو سلام .صبح بخیر .

آقای سعیدی: سلام .ظهرتون بخیر الان که دیگه نزدیک ظهر .

زهره خانوم : آقای سعیدی من امروز سحر خیز بودم زیاد سخت نگیرین .

خلاصه یه ده دقیقه با همین حرفها می گذره تا بالاخره بپرسه ظهر کلاس هست یا نه .

 امروز هم کلاس دارند وضمن تمرین تجوید یکی از دوستان تفسیر چند آیه که تمرین داشته را باز گو می کنه . چند آیه اول سوره نور هست ودر مورد زنا واحکام مربوط به اونه . توضیحاتی میده که نشونه اهمیت مطلبه. خانوم حمیده میگه در تفسیر امده که:

گناه زنا همطراز گناه شرک است ، چرا که در بعضی از روایات نیز وارد شده که شخص زناکار در آن لحظه ای که مرتکب این عمل می شود از ایمان باز داشته می شود ( قال رسول الله (صلی الله علیهوآلهوسلّم) ... لا یزن الزانی حین یزنی و هو مؤمن و لا یسرق السارق حین یسرق و هو مؤمن فانه اذا فعل ذلک خلع عنه الایمان کخلع القمیص ) : شخص زناکار به هنگامی که مرتکب این عمل می شود ، مؤمن نیست ، و همچنین سارق به هنگامی که مشغول دزدی است ایمان ندارد ، چرا که به هنگام ارتکاب این عمل ، ایمان را از او بیرون می آورند همانگونه که پیراهن را از تن !

خلاصه دوستش همین طور که از روی آیات می خونه وتوضیح میده یکی ازبچه ها میگه خانوم حمیدی چرا همه جا وقتی در مورد یه عمل خلاف فرضا دزد ی در قرآن مطلب میاد اول مذکر وبعد به صورت مونث بیا ن شده ولی در مورد زنا اول به صورت مونث وبعد مذکر بیان شده ؟

خانم حمیدی میگه در تفسیر اومده:

- چرا زانیه مقدم ذکر شده ؟

بدون شک این عمل منافی عفت از همه کس قبیح است ، ولی از زنان زشت تر و قبیحتر است ، چرا که آنها از حجب و حیای بیشتری برخوردارند ، و شکستن آن دلیل بر تمرد شدیدتری است .

از این گذشته عواقب شوم این امر گرچه دامنگیر هر دو می شود اما در مورد زنان ، عواقب شومش بیشتر است .

این احتمال نیز وجود دارد که سر چشمه وسوسه این کار بیشتر از ناحیه آنها صورت می گیرد و در بسیاری از موارد عامل اصلی محسوب می شوند .

مجموع این جهات سبب شده که زن آلوده بر مرد آلوده در آیه فوق مقدم داشته شده است .

ولی زنان و مردان پاکدامن و با ایمان از همه این مسائل برکنارند .

همین طور که سر کلاس در مورد این مسئله بحث پیش می رفت , زهره خانوم پیش خودش می گفت: آخه ما که داریم قرآن می خونیم و مثلا مسلمونیم نمی شد یه آیه ی دیگر وتفسیر کنید که یکم بدردمون بخوره . اینا مال زمون پیامبره که درموردش نمی دونستند ما که الان دیگه می دونیم چه لزومی داره بگین .خلاصه توی همین فکرها بودکه کلاس تموم شد . دوستان از هم دیگر خداحافظی کردن وهر کس راهی خونه شد . زهره خانوم توراه منزل با هرکس که آشنا بود احوالپرسی می کرد . سر راهش به مغازه سوپری رفت تا خرید خونه را هم انجام بده واز اونجایی که خیلی خوش برخورد بود باز با صاحب مغازه احواپرسی واحتمالا شوخی .....

موقع اذان مغرب وقتی نمازش را می خوند دائم حواسش به تفسیر آیه ها بود و اینکه گفتن این حرفا لزومی نداره دیگه همه اینارو می دونند . نمازش که تموم شد . انگار بدنش سرد شده بود . احساس می کرد داره یخ می زنه انگار تو ذهنش این حرفا زده میشد : تو که می دونی بعد از این همه وقت پس چرا با هر که برسه شوخی می کنی توکه ادعا داری فکر می کنی که حتما باید گناه بزرگ انجام بدی . خیلی راست میگی مراقب زبونت باشه حالا که همه چیز رو میدونی .

این فکرا ذهنشو بدجور درگیر کرد .گفت وای من که از همه چیز غافلم .

بله زهره خانوم امان از دل غافل.


نوشته شده در چهارشنبه 91/11/25ساعت 12:12 عصر توسط تنهای دل خسته نظرات ( ) | |


:قالبساز: :بهاربیست:

 آپلود عکس - شبکه اجتماعی فیس نما - قالب وبلاگ ****** **

**

**